Vzdělavatel: Schola Medica
Č. akreditace MPSV ČR: A2022/0978-SP/PC/PP/VP
Lektor/lektoři: Ing. Hana Podzemná
Datum a místo konání: 16.4.2024, DOZP Bystřice nad Úhlavou
Začátek: 9:00 hod (8 vyučovacích hodin)
Oběd: 11.30 hod.
Udržet si zdravé hranice a limity ve vztahu pracovník – klient je pro osoby působící v sociálních službách mnohdy velmi složité. Jedním z limitů, na které pracovníci naráží je komunikace, která je v uvedeném vztahu velice důležitá, ale ne vždy probíhá standardním způsobem. Pracovníci sociálních služeb se dostávají do situací, kdy jsou klientem či jeho rodinným příslušníkem neverbálně napadáni, bez ohledu na to, že i oni mají svoji důstojnost. Péče u takového klienta pak probíhá bez jakéhokoliv zájmu a je omezena pouze na nejnutnější úkony, přičemž příčina jeho negativního projevu bývá skryta v jeho nepříznivé životní situaci. Na místě je snaha pochopit a empaticky se vžít do situace klienta, ne vždy je však toto úsilí oceněno. Stresující situace, tlak ze strany klienta a jeho rodiny, pocit nezdaru, nepřijetí může vést až k syndromu vyhoření. Ve snaze vyhovět přání klienta nebo jeho rodinného příslušníka mají pracovníci sociálních služeb problém rozeznat co ještě je a co již není jejich zodpovědností. Touha být oblíben či být tím nejlepším vede až k sebeobětování a neschopnosti odmítnout jakoukoliv službu. Dalším limitem je tedy touha pomáhat za každou cenu, bez ohledu na svoje vlastní přesvědčení, zájmy a zdraví. I tady je nutné nastavit pravidla, vymezit si hranice svého počínání a naučit se občas říci laskavé ne.
Osnova kurzu:
Doklady o absolvovaném vzdělávání: Účastníkům kurzu bude vystaveno osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu.
Příspěvková organizace (IČ 49207300), Bystřice nad Úhlavou 44, 340 22 Nýrsko, okres Klatovy, Plzeňský kraj, Česká republika.
Telefonní ústředna: +420 376 571 270, případně +420 376 571 763, mobil: +420 774 707 716